
Πραγματικά με όλα αυτά που διαβάζω καθημερινά, τα οποία
σταδιακά, δεν ξέρω κι εγώ
αν θα πιστέψω στο τέλος ότι το δικτυακό μάρκετινγκ ευθύνεται για τη φαλάκρα, τη
διεθνή κρίση, το Σκοπιανό, το Κυπριακό και άλλα μείζονα ζητήματα, προσωπικά,
κοινωνικά ή εθνικά!
Στο ερώτημα λοιπόν, εάν θα χάσετε τους φίλους σας, επειδή
ασχολείστε με το δικτυακό μάρκετινγκ, απαντάω ευθαρσώς: ΝΑΙ, ΕΑΝ είστε φορτικοί
μαζί τους να αγοράσουν τα προϊόντα της εταιρίας που συνεργάζεστε, εάν
προσπαθείτε να συζητήσετε μαζί τους μόνο για τα προϊόντα της εταιρίας που
συνεργάζεστε και εάν, εν τέλει, το μόνο που σας ενδιαφέρει είναι με ποιο τρόπο
θα τους κάνετε πελάτες σας.
Εάν συμπεριφέρεστε ως ανωτέρω, τότε ΝΑΙ, θα χάσετε όλους
τους φίλους σας, τους γνωστούς σας και τους συγγενείς.
Προσπαθώντας επίμονα να πουλήσετε στους φίλους σας προϊόντα
ή να τους πείσετε να συνεργαστούν κι αυτοί με την συνεργάτιδα εταιρία,
καθιστώντας τους εαυτούς σας υπέρμετρα φορτικούς, είναι βέβαιο ότι κατ’ αρχήν
θα τους χάσετε από φίλους και σίγουρα μελλοντικά και από πελάτες.
Οπωσδήποτε, οι φίλοι, οι γνωστοί και οι συγγενείς, είναι στο
δικτυακό μάρκετινγκ οι πρώτοι άνθρωποι που προσεγγίζουμε, όπως και σε κάθε άλλη
δουλειά άλλωστε! Μήπως, εάν ανοίγατε ένα εστιατόριο, αυτοί δεν θα ήταν οι
πρώτοι από τους οποίους θα ζητούσατε υποστήριξη; Σε αυτούς δεν θα υπολογίζατε
κατ’ αρχήν ως πελάτες, μέχρι να επεκτείνετε σταδιακά το πελατολόγιό σας;
Κάποιος βέβαια, μπορεί να απαντήσει ότι δεν θα έλεγε σε
κανέναν για το νέο κατάστημα που άνοιξε και ότι θα περίμενε να δουλέψει μόνο από
τους διερχόμενους περαστικούς έξωθεν του καταστήματος. Και αυτή η απόφαση είναι
σεβαστή, όμως κατά την ταπεινή μου γνώμη δεν είναι εμπορικά ορθή, διότι θα
οδηγούσε σε πολύ βραδεία ανάπτυξη της επιχείρησης, στην οποία, τουλάχιστον στην
αρχή, η γνωστοποίησή της σε γνωστούς, συγγενείς και φίλους μπορεί να δώσει μία
σημαντική ώθηση. Άλλωστε, η διαφήμιση στόμα με στόμα είναι η πιο αποτελεσματική
και ισχυρή μορφή διαφήμισης.
Συνεπώς, τους φίλους μας θα χάσουμε ΜΟΝΟ εάν είμαστε
υπερβολικά πιεστικοί στο να τους πουλήσουμε προϊόντα, όπως επίσης και εάν τους
πιέζουμε υπερβολικά για το οτιδήποτε!
Αντίθετα, επειδή με τους φίλους κατ’ αρχήν μοιραζόμαστε τα
ίδια ενδιαφέροντα, αντιλήψεις, ανησυχίες κλπ, τίποτε δεν σας εμποδίζει να
κάνετε ΝΕΟΥΣ φίλους (διατηρώντας παράλληλα και τους παλαιούς) από την ομάδα των
συνεργατών σας.
Συμπεραίνουμε λοιπόν από τα παραπάνω ότι η φορτικότητα, η
πίεση, ο υπέρμετρος ζήλος και η έλλειψη σεβασμού είναι οι συμπεριφορές αυτές
που οδηγούν αναπόφευκτα στην απώλεια φίλων, γνωστών και συγγενών και όχι το
δικτυακό μάρκετινγκ καθεαυτό.
Πηγή: www.club-fm.com